Charles de Cazanove Brut Tete de Cuvee (0,75l)

60 % Pinot Noir, 10 % Chardonnay a 30 % Meunier. Vůně odhaluje nasládlé tóny briošky, hrušky a vanilky, po chvilce se přidává nádech růžového grapefruitu a másla. Chuť je štědře ovocná, dominují ji citrusy, broskve a červená jablíčka doplněná o nepatrný nádech vypalovaného dubového dřeva. 


  • Na skladě
695 Kč
Kategorie: Charles de Cazanove
Barva / Typ: Bílé
Obsah cukru: Brut
Oblast: Champagne
Velikost lahve: 0,75l
Ročník: Neročníkové
Balení: Holá láhev
Země původu: Francie
 

HROZNY

Odrůdy: 60 % Pinot Noir, 10 % Chardonnay a 30 % Meunier

 

CHUŤ

Brut Tete de Cuvée má zralou, tmavě zlatavou barvu se žlutými odlesky. Vůně odhaluje nasládlé tóny briošky, hrušky a vanilky, po chvilce se přidává nádech růžového grapefruitu a másla. Chuť je štědře ovocná, dominují ji citrusy, broskve a červená jablíčka doplněná o nepatrný nádech vypalovaného dubového dřeva. Závěr je svěží, plný a příjemně šťavnatý.

 

PÁROVÁNÍ K JÍDLU

Tento Brut bude perfektní jako aperitiv, ale také se skvěle hodí ke carpacciu z okouna, pomalu pečenému jehněčímu či sýrům Chaource a Brie.

Ideální teplota podávání je mezi 8 a 10 °C.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Šampaňské Charles de Cazanove je synonymem ke slovům rodina a oddanost. Dům založil v roce 1811 Charles Gabriel de Cazanove v Avize, samotném srdciCôte des Blancs. Bylo mu pouhých 24 let a pocházel z rodiny skláře. Nicméně nejvíce rozvoji domu přispěl jeho syn, který uplatnil své botanické znalosti v boji proti fyloxéře (révokazu) a udělal z Charlese De Cazanove seriózní společnost.

Tento šampaňský dům zásoboval mimo jiné prince Metternicha, rakouského diplomata a politika, a francouzské prezidenty za třetí republiky: MacMahona, Sadiho Carnota a Emile Loubeta.

V roce 1902 při příležitosti podepsání takzvané Srdečné dohody byl Edward VII, král Spojeného království a Irska, přijat v Paříži právě s Champagne Charles De Cazanove Brut1893, které měl velmi rád. Edward VII jej nechal speciálně dovézt z Francie s vlastní osobní etiketou.

Po smrti Charlese Nicolase, syna zakladatele, roku 1903 se dům předával z generace na generaci.

V 1992 se stal dům partnerem 45. ročníku festivalu v Cannes.

Dnes dům produkuje kolem 3 miliónů lahví ročně.