Novinka

Dom Pérignon 2015 (0,75l) v dárkové krabičce

  • 1 z 4
Dom Pérignon 2015 v dárkové krabičce. Vychutnejte si harmonii zelených a ovocných tónů s pepřem a lékořicí. Elegantní, rafinované a lehké šampaňské s hlubokou slaností v závěru. Ideální dárek pro každou příležitost. Kupte nyní!
  • 5 395 Kč 656 Kč –12 %
  • Na skladě
4 739 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Barva / Typ: Bílé
Obsah cukru: Brut
Oblast: Champagne
Velikost lahve: 0,75l
Ročník: 2015
Balení: Dárkové balení
Země původu: Francie
 

Ročník

Připravte se na zážitek, který překoná vše, co znáte. Vinařský rok 2015 se zrodil jako triumf, jako návrat ke slávě legendárních pozdních sběrů. Po chladné a vlhké zimě a ponurém, deštivém jaru, které prověřilo odolnost vinné révy, přišlo nejžhavější a nejsušší léto v historii Champagne. Toto výjimečné počasí zajistilo bezprecedentní kvalitu hroznů, z níž mistři Dom Pérignon vytvořili něco skutečně mimořádného.

Pečlivě vybrané, dechberoucí Pinot Noir z Montagne de Reims a nádherně elegantní Chardonnay z Côte des Blancs byly s dokonalou precizností sestaveny. Cílem bylo jediné: zdůraznit odlišné charaktery hroznů a dosáhnout optimální rovnováhy mezi plnými a kyselými tóny. Výsledkem je ročník, který vypráví příběh o odvaze, trpělivosti a nezpochybnitelné genialitě.

 

Hrozny

Srdcem tohoto mistrovského díla je symbióza dvou šlechetných odrůd: silného Pinot Noir a rafinovaného Chardonnay. Tyto hrozny, pěstované v nejprestižnějších vinicích Champagne, propůjčují Dom Pérignon 2015 jeho jedinečnou hloubku a komplexitu.

 

Zrání

Není to jen šampaňské, je to časem vyzrávaný klenot. Každá lahev Dom Pérignon 2015 zraje minimálně 8 let ve sklepě na kvasinkách. Tato nekompromisní trpělivost, tato oddanost dokonalosti, propůjčuje šampaňskému neuvěřitelnou hloubku, bohatost a jemnost, kterou nelze uspěchat. Dopřejte si okamžik, který byl stvořen s ohledem na nezapomenutelnou budoucnost.

Dosáž: 5 - 6 g/l – přesně kalibrováno pro dokonalý prožitek.

 

Chuť

Připravte se na senzorickou explozi, která probudí vaše smysly. Delikátní aroma Dom Pérignon 2015 je symfonií tónů, jež se rozvíjejí s každým nádechem. Začíná osvěžujícími zelenými tóny – eukalyptus, máta a vetiver – které se prolínají s hřejivou slunečnou explozí žlutě-oranžových tónů meruněk, broskví a pomerančových květů. Než se nadějete, objeví se vzrušující kořeněné nuance pepře, kardamomu a lékořice, které dodávají nápoji tajemnou hloubku.

Závěr je čistým mistrovským tahem: dominuje mu fascinující slanost, která zanechává hluboký dojem a přináší pronikavou napjatost s tóny zázvoru, tabáku a toastů. Na jazyku je toto šampaňské nepřekonatelně elegantní, rafinované, hedvábné a příjemně lehké, zatímco dozvuk je ovlivněn hlubokou a neodbytnou slaností, která vás nutí sáhnout po dalším doušku. Je to chuť, která zůstane s vámi dlouho po posledním doušku.

 

Párování s jídlem

Dom Pérignon 2015 je víc než jen nápoj; je to kulinární partner, který pozvedne každý pokrm na novou úroveň. Toto ročníkové šampaňské se skvěle snoubí s pokrmy z ovoce nebo zeleniny přirozeně bohatou na kyseliny, jako jsou svěží citrusové plody, zelená rajčata nebo rebarbora.

Chcete zažít absolutní harmonii? Zkuste k němu podávat jemné mušle svatého Jakuba s rajčaty a citrónovým olivovým olejem. Toto spojení vytvoří symfonii chutí, která vás přenese do gastronomického nebe a zanechá ve vás nezapomenutelný dojem.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
Bezpečnostní kontrola

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

2019 - současnost

"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.

Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.

Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.

1991 - 2019

Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.