Dom Pérignon P2 1996 (0,75l)

Nejkratší doba zrání je 14 let. Vintage 1996 je víno s výrazným charakterem. Celý rok byl rokem kontrastů – v létě docházelo k častým výkyvům v počasí, dlouho nepršelo a před sklizní panovala horka. Aroma: Vůně pralinek se rychle přidává k citrusu a vůni smažených fíků.


  • Skladem
14 990 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Velikost lahve: 0,75l
Obsah cukru: Brut
Země původu: Francie
Oblast: Champagne
Ročník: 1996
Barva: Bílé
 

Nejkratší doba zrání je 14 let. Vintage 1996 je víno s výrazným charakterem. Celý rok byl rokem kontrastů – v létě docházelo k častým výkyvům v počasí, dlouho nepršelo a před sklizní panovala horka. Aroma: Vůně pralinek se rychle přidává k citrusu a vůni smažených fíků. Celek je podtržen temnějšími tóny jódu a rašeliny. Struktura vína je napjatá a asertivní – jeho energie je skoro hmatatelná, jako by vibrovala, a následně exploduje.

ON THE PALATE: There is an apparent paradox, with concentration and movement vying for ascendancy. The structure of the wine is tense and assertive. Its energy, almost tactile, is contained for a moment before vibrating and exploding. Its opulence then becomes superbly persistent, trenchant and persuasive. ON THE NOSE: Praline rapidly combines with citron and dried figs. Darker underlying iodine and peaty notes also emerge. THE 1996 HARVEST: The year was full of contrasts and the summer changeable, with the wetter periods never quite making up for the earlier hydric deficit. Eventually, in the month before grape-picking (September 16), it was as much the spells of hot weather as the influence of north-easterly winds that led to the original maturity of the vintage.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňkého firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

Toto znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.

 
Nacházíte se na stránkách s prodejem alkoholických nápojů. Pokračováním v prohlížení potvrzujete, že vám již bylo 18 let. Tyto stránky používají soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací zde.