Dom Pérignon 2010 (0,75l) v dárkové krabičce
Popis
Kreativní ambicí šampaňského domu Dom Pérignon je vytrvalé hledání harmonie, která vzbuzuje emoce. Dom Pérignon Vintage 2010 byl smělým počinem a je výsledkem neochvějné snahy o vyjádření charakteru přírody ve spojení se svobodou, která umožňuje odvážné činy. Dom Pérignon Vintage 2010 byl sázkou, která byla vyhrána díky úsilí a mistrovsky zvládnutému řemeslu, které vychází se staletí zkušeností.
Ve vůni v úvodu zazáří sladkost tropického ovoce - zelené mango, meloun, ananas. Přidávají se jemnější tóny - pomerančová kůra, mandarinky. Víno se nadechne a odhalí svěžest, která evokuje vůni květů po dešti - pivoňky, jasmínu a šeříku. V chuti víno okamžitě projeví svojí majestátnost, je plné a robustní. Dominantní je pocit šťavnatosti, který pozvolna pohlcuje aromatika. Tělo se pomalu rozvíjí, je velkorysé, pevné a kontrolované. Dlouhý, pulzující závěr odhaluje tóny koření, pepře až mírné slanosti.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňkého firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...
Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.
Toto znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.
Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“
Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.
Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.
Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.